Noțiuni de bază în Avanticart: tipuri de produse
Atunci când devii proprietarul unui magazin Avanticart, e important să-ți organizezi produsele într-un mod corect încă de la inceput. Tipul produsului sau Product Type - așa cum îl vei găsi în admin - este o organizare ce nu apare în frontend, deci nu e vizibil clienților și prin urmare nu i se acordă prea mare importanță.
Dacă nu apare în magazin, de ce e important?
Am creat product type pentru a fi o abstractizare peste categorii, pentru a ajuta în principal la organizarea atributelor dar nu numai.
Abstractizare peste categorii?
Hai să luăm un exemplu, să zicem că avem un magazin de fashion ce vinde genți și încălțăminte.
Gențile sunt împărțite în mai multe categorii:
|
La fel și încălțămintea:
|
După cum se vede, produsele sunt împărțite în 8 categorii, însă sunt doar două tipuri de produse. De aceea spunem că e o abstractizare peste categorii.
Dacă avem o separare pe tipul de produs, atunci când vom adăuga o geantă sau un pantof, vom vedea doar atributele ce ne interesează. La o geantă nu vom avea de completat atributul pentru înălțimea tocului, iar la un pantof nu vom avea de completat opțiunea de a avea curea de umăr.
Dar să explică mai bine în imagini. Aceasta este o captură de ecran la editarea atributelor pentru un produs ce NU are product type. E vorba de o geantă însă se observă atribute ce nu sunt specifice genților. Ex: înălțime toc, talpă ortopedică, lățime, lungime.
Și acum același produs, însă folosind un product type:
Se observă că au dispărut atributele ce nu sunt legate de genți, interfața devenind mai lejeră și mai ușor de completat.
Dacă nu ai multe tipuri de produse, probabil nu vezi la ce te ajută. Însă pe măsură ce magazinul tău crește, vei începe să te pierzi prin atribute, editarea produselor devenind greoaie. Setarea tipurilor de produse încă de la început te va scăpa de aceste probleme.
Pe lângă atribute, tipul de produs are asociat și TVA-ul. Astfel, magazinele ce au TVA diferențiat (ex: vinzi jucării cu 24% și cărți cu 9%) vor evita posibile erori la adăugarea prețului.
Nu în ultimul rând, se pot face diverse alte lucruri având setat un tip de produs. Un exemplu poate fi afișarea automată a unui text din CMS pe pagina de produs, de genul „pantofii noștri sunt fabricați 100% în România, din piele de cea mai bună calitate”. Te scutește de mult copy/paste - dacă e cazul pentru magazinul tău, bineînțeles.
Vom avea și articole mai avansate despre product type, dar până atunci vă dorim spor la conversii!