Ghid rapid pentru Black Friday 2016
Au mai rămas trei săptămâni până la cel mai popular eveniment de shopping din online. Ne-am gândit să vă ajutăm să scoateți ce e mai bun din acest eveniment (profituri maxime și beneficii pe termen lung) și pentru asta am pus cap la cap câteva sfaturi simple, dar prețioase. Nu le-am inventat, ci le-am formulat în urma experienței noastre de peste 13 ani în e-commerce.
Here we go:
Planifică din timp
Black Friday poate însemna un boom din punct de vedere al vânzărilor, dar poate însemna și un dezastru dacă nu îți faci bine calculele. De obicei, de Black Friday se lucrează doar cu stocuri. Dacă ai un magazin mai mic și nu stai bine la acest capitol, contactează-ti furnizorii, explică-le ce înseamnă Black Friday (da, mulți încă ignora fenomenul), cere-le marfă pe aviz și condiții bune de retur. Asigură-te că ai suficiente produse pe stoc.
Calculează clar cu cât vei reduce prețurile
Probabil ai în vedere ca prețul să fie unul atrăgător pentru clienți, dar în același timp trebuie să îți acoperi cheltuielile și să obții un profit proporțional cu eforturile depuse. Nimeni nu vrea să stea nedormit două zile, să livreze produse timp de o săptămână și să rămână cu doar 100 de euro după Black Friday. (Da, s-a întâmplat în realitate.).
Cu toate acestea, costurile ascunse din perioada următoare îți vor micșora considerabil profitul. Astfel, ține cont de faptul că vor fi mai multe retururi (fie colete nelivrate din cauza întârzierilor de la curieri, fie cumpărături făcute din impuls). De asemenea, costurile de marketing vor fi mai mari în perioada următoare, deoarece toate magazinele vor concura pentru cat mai mulți vizitatori. Nici costurile cu serverele și pregătirea magazinului (design special etc.) pentru acest eveniment nu sunt de ignorat.
Pregătește-te pentru trafic, mult trafic
Black Friday îți va aduce un număr mult mai mare de vizitatori decât într-o zi obișnuită, poate mai mulți decât într-o lună mai slow. Așadar, asigură-te că site-ul tău poate ”duce” un trafic atât de mare și mai ales, asigură-te că versiunea de mobil e bine pusă la punct (foarte mulți clienți preferă să facă shopping folosindu-și telefonul). Pentru asta, ia legătura din timp cu compania care asigură suportul tehnic pentru magazinul tău.
Optimizare, optimizare, optimizare
La un volum mare de vânzări, fără o bună automatizare a sistemelor interne nu ai cum să răzbești victorios. Este necesar ca o comandă să poată fi gestionată cu doar câteva click-uri: de la factură, AWB, scoaterea produselor din gestiune și până la email-ul care îl anunță pe client că produsele au plecat din depozit.
Marketing and advertising
Tot din timp trebuie să lansezi o campanie care să anunțe ofertele de Black Friday de pe site-ul tău. Fie că e un banner în magazin, campanie publicitară sau poate una pe social media, e important ca clienții să afle despre ce e vorba cu cel puțin câteva săptămâni înainte. Gândește-te la o campanie catchy care și atrăgătoare, pe care să o țină minte cât mai multă lume.
Keep your promises
Ține-ți promisiunile, adică respectă ceea ce ai anunțat în campania publicitară. Ai anunțat reduceri de 90%? Asigură-te că există cel puțin un produs cu o astfel de ofertă. Și ar fi smart, pentru fidelizarea clienților pe termen lung, să nu mărești prețurilechiar înainte să le reduci pentru Black Friday.
Atenție la detalii
Dacă ai gândit o anumită campanie publicitară pentru Black Friday și vrei ca ofertele speciale să fie evidente pentru cei care îți vizitează magazinul, atunci pregatește din timp designul, bannerele și tot ceea ce ține de identitatea vizuală a magazinului. Dacă totul are un aspect unitar, încrederea clienților crește.
Fidelizarea clienților post-Black Friday
Această campanie de vânzări e un moment ideal pentru a prelua adresele de e-mail ale clienților și a le folosi în scopul unor campanii viitoare. De asemenea, poți acorda vouchere la achiziții care depășesc o anumită sumă, vouchere care să poată fi utilizate doar după Black Friday. Poate cu ocazia campaniei de vânzări din luna decembrie.
Nu uita să revezi și ghidurile tehnice I și II care îți explică pas cu pas ce și cum trebuie pus la punct înainte de Black Friday.
Happy sales!