Statistici Avanticart 2020

Avanticart a raportat la începutul anului o creștere cu 40,32 la sută a vânzărilor din 2020 (generate de magazinele din portofoliu) față de 2019. Numărul comenzilor a „sărit” și el cu 45,39%, la puțin peste 938.000 în 2019.

Din totalul de vânzări de 241.354.821 Lei, 68% au fost generate de doar zece magazine din portofoliu – adică 164.121.278 Lei.

Pandemia de COVID-19 a dat un impuls plăților cu cardul. Față de 2019 s-a văzut o creștere cu 84.66%. Creșterea este mare dacă o comparăm cu cele 25,42 de procente pe care 2019 le-au adus în plus față de 2018. Însă dacă facem un zoom-out, doar 21,68% din totalul comenzilor au fost achitate cu cardul.

Interesantă este și statistica vânzărilor pe zile și ore. Trend-ul din 2019 „se confirmă” în mare parte și în 2020 – zilele de lucru ating cote mai ridicate decât weekend-urile, cu vârful înregistrat în zilele de luni – 15,98% din totalul vânzărilor. Miercuri și marți urmează în clasament cu 15,77% respectiv 15,67%. Pe ceas, 11:00 - 11:59 este ora la care românii comandă cel mai mult online, 7,55% din comenzi fiind date înainte de prânz. De la miezul nopții până la ora 07:00 se fac mult mai puține achiziții, pragul inferior fiind atins la ora 05:00, când se înregistrează doar 0,48% din comenzi.

În topul pe comenzi al orașelor, București se clasează detașat pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca. Față de 2019, Constanța și Iașiul au urcat câte un loc în „clasament” depășind Timișoara. Magazinele de pe platforma Avanticart au livrat în străinătate doar 2,24% din comenzi. Nu am urmărit acest procent în 2019 dar cu siguranță o vom facem anul viitor.

Momentul declanșării lockdown-ului se vede foarte bine în graficul vânzărilor defalcate pe luni. Ianuarie, februarie și martie au procente mult mai mici față de statisticile similare din 2019 - semn că o marte parte a creșterilor s-au întâmplat începând cu aprilie.

Însă nu totul e roz în online. Chiar dacă majoritatea magazinelor au crescut, am avut și magazine cu scăderi destul de mari - scăderi generate de pandemie.

Toate aceste date sunt extrase din statistica vânzărilor platformei de eCommerce Avanticart pentru anul 2020, care cuprinde multe informații interesante și este disponibilă chiar aici:

Total vânzări magazine online: 241.354.821 lei (+40,32% față de 2019)

Număr comenzi: 938.039 (+45,39% față de 2019)

Comanda medie: 257,29 lei ( -9,32 lei față de 2019)

Comenzi plătite cu cardul: 21,68% (+84,66% față de 2019)

Cea mai mare comanda B2B: 180.518 Lei

Cea mai mare comanda B2C: 36.356 Lei

Pondere comenzi pe luni:

Ianuarie:5,37%
Februarie:6,24%
Martie:6,19%
Aprilie:7,59%
Mai:9,70%
Iunie:8,74%
Iulie:8,21%
August:8,63%
Septembrie:8,62%
Octombrie:9,06%
Noiembrie:11,55%
Decembrie:10,10%


Pondere comenzi pe zile:

Luni:15,98%
Marti:15,67%
Miercuri:15,77%
Joi:14,79%
Vineri:15,44%
Sambata:10,91%
Duminica:11,44%


Ore de vârf:

Ora 00:2.19%
Ora 01:1.52%
Ora 02:0.94%
Ora 03:0.70%
Ora 04:0.64%
Ora 05:0.48%
Ora 06:0.76%
Ora 07:1.53%
Ora 08:3.13%
Ora 09:5.54%
Ora 10:7.04%
Ora 11:7.55%
Ora 12:7.20%
Ora 13:6.79%
Ora 14:6.58%
Ora 15:6.27%
Ora 16:5.83%
Ora 17:5.48%
Ora 18:4.84%
Ora 19:4.94%
Ora 20:5.10%
Ora 21:5.46%
Ora 22:5.35%
Ora 23:4.14%


Comenzi pe orașe:

București:16,86%
Cluj-Napoca:3,26%
Constanța:2,93%
Iași:2,41%
Timișoara:2,37%
Brașov:1,87%
Galați:1,53%
Craiova:1,48%
Oradea:1,23%
Sibiu:1,21%


Comenzi din afara Romaniei: 2.24%

Cei mai fideli clienți: 98 comenzi, 84 comenzi, 79 comenzi

Uptime servere Black Friday: 100% (la fel ca anii precedenti)