Babyneeds

Experiența proprie este cea care duce de cele mai multe ori la idei de business care au parte de succes. BabyNeeds este o astfel de poveste. Magazinul online este importator unic pentru o serie de producători care se adresează celor care vor deveni sau au devenit recent părinți și își doresc ce e mai bun pentru copilul lor.

Paul Mihalache, fondator și manager BabyNeeds, ne-a dezvăluit cum a pus bazele afacerii sale, provocările cu care s-a confruntat și ce a însemnat migrarea magazinului online pe platforma Avanticart.

Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?

Paul: A început în toamna anului 2012, convins fiind că magazinul online este viitorul în comerț. Am ales această nișă pentru că eram la vârsta la care începeam să privim altfel bebelușii, copiii și nevoile părinților.

Ce probleme/provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?

Paul: Nu știu cu care să încep. Cred că provocarea cea mai mare a fost alegerea colaboratorilor. A trebuit să ne alegem la început platforma pe care urma să dezvoltăm site-ul fără a știi foarte bine ce ne dorim să facă acea platformă. Mai apoi, încărcarea produselor pe site și mai ales actualizarea acestora. Erau foarte mulți furnizori care trimiteau informații despre stocuri, prețuri, promoții sau produse noi doar pe mail, noi urmând să le urcăm manual pe site.

Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?

Paul: După patru ani de la lansare, timp în care am învățat multe despre ce vrem de la un magazin online, decizia de migrare a venit în mod firesc. Vechea platformă nu ne mai oferea prea multe perspective de creștere și ar fi trebuit oricum schimbată cu totul. Asta pentru că alegerea inițială s-a dovedit a fi una bună doar pentru început.

Nemulțumirile erau din ce în ce mai multe, iar vechea agenție părea că ne alocă din ce în ce mai puțin timp. Implementarea de funcționalități noi, de cele mai multe ori, dura mult prea mult sau nu era posibilă.

Am decis să ne mutam la Avanticart analizând de data asta mult mai bine opțiunile. Am avut discuții cu alte două agenții în paralel, iar Avanticart, deși pornea cu dezavantajul că nu era din Bucuresti ca noi și celelalte două, părea că are răspunsurile la toate întrebările noastre, ba chiar mai mult. În plus, ne-au plăcut foarte mult, încă de la început, oamenii cu care am discutat.

Cum a decurs migrarea?

Paul: Aveam încă solicitări ce trebuiau rezolvate după lansare și cu toate acestea pot spune că a decurs neașteptat de bine. Avanti a rezolvat, în schimb, multe alte tichete despre care nici nu am pomenit la semnarea contractului.

Încă de când am decis să migrăm magazinul la Avanticart, ne-am dorit ca de data aceasta să nu mai avem doar un furnizor de servicii IT, ci un partener cu care să putem discuta. De multe ori am primit, pe lângă rezolvarea rapidă a tichetelor, chiar și consultanță.

Cum a îmbunătățit această migrare afacerea dumneavoastră?

Paul: Lucrurile mergeau destul de bine și cu vechea platformă, dar cu siguranță nu puteam dezvolta ceea ce începusem.

Cu același număr de persoane procesăm acum mai multe comenzi și gestionăm mult mai bine și mai corect stocul de marfă, dar poate cea mai vizibilă îmbunătățire a fost ușurința cu care adăugăm și actualizăm produse pe site.

Puteți să ne dați câteva cifre care să reflecte schimbarea produsă de migrare (cu cât au crescut vânzările, vizitele pe site, comenzile, valoarea comenzilor, rata de conversie etc.)?

Paul: Am reușit după doar un an de la migrare să creștem valoarea vânzărilor cu 25%. Vizitele pe site au crescut și ele cu peste 40%, la fel și numărul tranzacțiilor.

Avem încă de lucru la îmbunătățirea valorii coșului de cumpărături și a ratei de conversie care nu au avut creșteri semnificative.

Ce unelte externe de marketing folosiți?

Paul: Toate. Credem că este necesar să avem un mix în ceea ce pivește marketingul. Nu te poți baza doar pe unul sau două canale. Folosim AdWords, afiliere, newsletter, comparatoare, SEO ș.a.m.d.

Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?

Paul: Livrăm în prezent cu Nemo, dar nu excludem integrarea altor firme de curierat. Am livrat încă de la început cu ei și ne-am înțeles destul de bine. Am avut în vedere timpul de livrare și prețul pentru serviciul oferit.

Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?

Paul: Pot să vă spun că noi am încercat să fim corecți atât cu angajații noștri, cât și cu clienții și partenerii noștri, și să cerem la rândul nostru corectitudine.

Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?

Paul: Suntem în prezent importatori unici pentru câteva branduri și câțiva producători pentru o serie de produse sub brandul propriu BabyNeeds și dorim să dezvoltăm linia de B2B.

Daca ați putea să o luați de la capăt (cu acest magazine online), ce ați face diferit?

Paul: Probabil am alege mai atent partenerii.

Citește și ce a însemnat migrarea pe Avanticart pentru magazinul DyFashion.

Citește și povestea magazinului Guara, unul dintre cele mai iubite branduri de modă românești.